Catur

Posted by Sakti Arjuna

Dalam kelemasan aku berhijab...
Rimas, kesal, gundah, dan pada yang sama terkunci...
Adakah ini telah diukir pada batu suratanku
Atau hanya keterlanjuran yang masih bisa ku coba meloloskan...

Aku masih meragui diri..
Perlukah aku berhenti di sini...
Perhentian ini memberikan keselesaan dalam kesesakan jiwa
Tanpanya aku buntu dan takut untuk mengubah caraku...

Di saat taulan bertaakulan...
Memunggah logik alam semesta...
Agar aku bisa bersiri teguh dan tetap
Bebas menjalani panjangnya kehidupan...

Alangkah indahnya...
Dikurniakan sekelumit lega...
Kerana aku tidak pasti
Apakah nasibku nanti...

Semoga aku...
Tidak menyesali...
Perjalanan ini
Yang hampir pasti....

1 comments:

  1. Unknown said...

    inilah dia satu caturan hidup yang akan dilalui oleh sesiapa jua.. akan tetapi mampukah kita berjaya dalam merangkul segala persoalan sendiri? ataupun sekadar tidak ambil peduli dan tersiksa di kemudian hari?

    renungkanlah..

Post a Comment