Apa Yang Kau Tahu

Posted by Sakti Arjuna

Jika diamati, kedengarannya seperti tajuk lagu Rabbani..yes..betul..


Jika kawan bertanya pada anda, apa yang kau tahu..kawan yakin kalian tentu ada jawapannya bukan??Jawapan..bukan alasan..Itu adalah 2 perkara berlainan..

Apabila kalian bertanya apa yang kau tahu, dan jawapan kawan adalah tak tahu dan menjuihkan bibir,apakah perasaan kalian??Panas,menggelegak,berdesing,ringan tangan dan kaki,ataupun dirasuk jin??Kawan yakin jika itu jawapan yang diterima sepanjang masa,anak babi pun boleh panas..betol tak??

Kawan bersimpati pada manusia tolol yang tak tahu apa2 dan asyik dalam kedunguan..Kalaulah tau dari kecik si tolol ini akan menyusahkan umat manusia,pasti kawan dah nasihatkan mak si tolol ni supaya gugurkan sahaja dia..kecik2 xnak mampos..

Apapun..tolonglah amik tahu perkara yang sepatutnya diambil tahu..janganlah jadi macam si bodo yang kejenye asyik nyusahkan orang lain...

2 comments:

  1. Unknown said...

    itulah dia apa yang telah berlaku.. akan tetapi kita juga tidak mahu ambil peduli akan nasib si tolol itu.. tapi apakan daya.. kesabaran pasti ada batasnya..

    terajang je..

  2. Jalak Lenteng said...

    hebat!!cukup hebat!!!pepatah org tua siapa lagi yang lebih hebat tololnye dari bapaknya klu bukan anaknye sendiri...hebat2...ni mesti kes bapak salah bancuh dulu ni dalam menhasilkan produk tenusu..mengharapkan keluar lembu tapi keluar????anda jawabkan la..aku pasti jawapan anda btul...

Post a Comment