Apa Ada Pada Rokok

Posted by Sakti Arjuna

Banyak orang tertanya-tanya kenapa manusia merokok..Ada yang bersikap prejudis pada golongan perokok..Ada yang bertanya pada kawan apa yang best sangat menghisap rokok..ditambah dengan nada dan senyuman yang sinis..Pada kawan soalan ini adalah tidak adil dan tidak patut dikemukakan..


Cuba fikir adakah patut jika kawan bertanya kembali pada orang yang bertanya itu..apa yang best sangat makan nasi..apa yang best sangat membazir wang shopping..apa yang best sangat pegang tangan awek atau balak..apa yang best sangat menipu, apa yang best sangat mengumpat..Maka jawapan orang yang bertanya tadi tentulah panas dan tidak puas hati hendaknya..

Ramai orang kata membeli rokok membazir..Seorang yang tidak merokok menghabiskan lebih dari 20 ringgit sebulan membeli majalah dan bahan bacaan..lebih 100 sebulan membeli topup..lebih 300 sebulan membeli alat mekap dan baju-bajuan..

Ada orang membunuh..ada orang merompak..ada orang gatal anunya ditangkap khalwat..ada orang mengumpat..ada orang suka tikam belakang..kawan ni just menghisap rokok aje..Hina sangat ke??

2 comments:

  1. Unknown said...

    rokok.. memang rokok.. walau apa pun yang dikata.. tetap rokok..

    jika ditanya pada perokok, mereka tetap akan jadi perokok..

    sama seperti si penanya itu, jika ditanya tabiat buruknya, maka dia akan masih ke kancah tabiat lama..

    rokok bukan sekadar dadah, tapi ia boleh disamakan dengan tabiat buruk yang lain..

    tak percaya? komen blog saya kalau berani.. huh

  2. QaYYum MieJiFans said...

    Betol org yg merokok ja bleh tau feel cmna

Post a Comment