Tolong Jangan Perasan Besar

Posted by Sakti Arjuna

Baru-baru ini kawan dikejutkan dengan kenyataan dan luahan rasa segelintir rakan-rakan yang tidak selesa hatinya dengan kepadatan institusi. Sudah sedia maklum bahawa kepadatan mengundang masalah sosial seperti jenayah, melepak, merempit dan sebagainya..Namun masalah yang berlaku di sini adalah lebih petaka lagi.

Kawan sudah lama menjadi penghuni di sini..Belum pernah kawan berjumpa dengan golongan yang tidak ada nasab seperti golongan bermasalah ini..Golongan ini amat kurang ajar sekali memperlekehkan peraturan yang sekian lama dituruti dengan patuh oleh kita semua..Menjadi lambang kemegahan buat golongan ini memiliki kenderaan yang hanya boleh dilihat dengan perasaan kosong oleh kita semua..Bukan maksud kawan ingin jaki dan berdengki kerana kawan tidak memiliki kenderaan empat tayar..TIDAK!!! Kawan aman jikalau apa sahaja kenderaan yang dimiliki mempunyai pelekat yang pemegangnya dibenarkan untuk meletakkan kenderaan di kawasan asrama..

Jikalau sudah tidak dibenarkan, bawa balik sahaja kenderaan itu..Jangan menidakkan hak kami yang sudah bertahun-tahun di sini..Kalau tidak hormat kepada peraturan, setidak-tidaknya hormatlah pada kami yang mengikut peraturan..Kawasan parking merupakan hak kenderaan berpelekat hijau..Jangan kurang ajar..Kalau sedar pelekat berwarna dan bercorak lain, sila jangan buat kami marah..Sila ikut resmi kami..Jangan jadi lahanat..

5 comments:

  1. Joseph said...

    setuju sangat dengan pandangan ini.. akan tetapi kawan juga ingin mengingatkan kepada lahanat tersebut supaya jangan rasa diri dah mampu sangat. hidup bersederhana itulah amalan terbaik..

    tapi setakat menyalahkan si pembawa pun tak guna juga. yang penting penguatkuasaan undang-undang itu perlu tegas. jangan setakat memekik melolong sahaja.. jadilah ketua jabatan yang bertanggungjawab sikit..

  2. Azray said...

    setuju...tempat parkir kenderaan bertayar 4 telah pun diturap dgn batu...2 pn xmau letak elok2 lagi..paling aku geram ikut suka makbapak tiri depan nak letak tepi bahu jalan...haram j btol...kalau da xdpt ikut peraturan jangan sain borang perjanjian...kepada pemilik tayar 2 di blok h harap bersabar walaupun dah bertahun-tahun kena hujan tp sabar je letak tempat yg sama....rilek2...layankan aja...patut bala kena rantai je yg letak merata...MR.Q

  3. Jalak Lenteng said...

    panas sekali mendengarkan kate2 mereka..aku dah pegang degree,korg de????
    dalam otak aku..klu ginila gaye..x de degree pun xpe..pasar borong kat tempat aku pun lagi paham bahasa...

    aku setuju ngan bro joseph....butuhnye penguatkuasa undng2 kat maktab...cakap mmg kemas...susun ayat baek punya...tp bab melaksana takot...butoh ma pak die...

    setau aku,kat tempat aku x perlu degree nk hayun tulang 4 kerat...'sek2 kito' korg pun...x perlula tunjuk samseng....kate terpelajar...perlu ke nk kene bertemu lengan dgn lengan???ish2..x perlu aku rase...sesame nk jd cikgu dah kot..tp klu dah x dapat elak..'silakan' je la yang bleh aku kate...

  4. Sakti Arjuna said...

    jalak lenteng memang keras orangnya..insan seperti inilah yang kita perlukan dalam memperjuangkan hak kita..

  5. MeMeR said...

    mmg pun,
    dri dulu lgo sesetengah budak kat sana mcm tak tahu peraturan,

Post a Comment