Waiting List

Posted by Sakti Arjuna

Kawan bangkit dari tidur dengan perasaan yang bercampur baur..Sakit perut yang memulas menyebabkan kawan terpaksa menghabiskan masa yang lama di dalam jamban..Bilik mandi yang penuh menyebabkan kawan terpaksa menunggu giliran seperti di BSN cawangan Larkin Jaya..

Kawan benci menunggu..Tidak kiralah menunggu apa sahajapun..Tanyalah Nurulhazhan..Dia tidak berani membuat kawan menunggu kerana sudah sedia maklum kawan benci menunggu..

Kawan tidak kisah menunggu di tempat yang dirasakan perlu..Tetapi jika kawan merasakan adalah melampau untuk kawan menunggu di tempat yang dirasakan tidak perlu,maka kawan akan mudah berasa panas..

Semua manusia mandi pagi..kecuali cina-cina yang memang budayanya tidak mandi pagi..Adakah perlu mengambil masa yang lama untuk membersihkan diri..Jangan buat seperti bilik air tersebut mak bapak kalian yang renovate..Ada manusia yang mengambil masa sehingga sepuluh minit untuk mandi..Mandi pagi je pun..Berapa lama sangatkah masa yang diperlukan untuk menyabun, shampoo dan membilas pepek anda itu?

Kawan benci manusia yang pentingkan diri sendiri..Jangan sampai kawan menendang pintu semasa kalian sedang membasuh pepek..

Ada juga manusia dungu yang menukar baju di dalam shower..Patutlah lama masa yang diambil..Kau buat shower tu macam fitting room ek? Pastinya golongan ini tidak pernah berjumpa dengan shower di seberang sana..Itulah sebabnya mereka ini ibarat baru berjumpa kemajuan..Kawan sedia maklum di sana kekurangan serba serbi..

Kawan rasa tak berbaloi ada muka yang pecah kerana sikap di bilik air...

5 comments:

  1. Joseph said...

    sungguh benar kata-kata dari anda itu.. aku juga menghaadapi masalah yang sama.. arakian manusia ini jugaklah menjadi punca segala masalah remeh-temeh di dinihari..

    mane pepek? meh aku nak toron.. hahaha

  2. Jalak Lenteng said...

    Beronani.....memukul budak botak atau adik kecik merupakan satu gejala ketagihan di kalangan remaja...mereka gemar lepak lelama di dalam tandas sambil 'menyabun' pelir mereka...tp terdapat juga bujang pinggitan yang takot sangat nk berjalan x berbaju...tu sampai salin baju dalam tandas...malu kate dieorg...tetek cm pompuan..kate dieorg la kan...

  3. Mr Zakwan Johan said...

    bukan tetek macam perempuan....tetek perempuan yang macam dia....

    sakti arjuna, aku rasa mamat tu mandi lama sebab dia tolong gosok dinding bilik air yang berkulat tu sekali...tu pasal lama mandi tu....

    tak pun, bulu ketiak dan bulu tundun diorang terlalu tebal sehingga agak payah untuk air mengalir......

  4. Sakti Arjuna said...

    interesting point of view..bernas juga awak ni papa..

  5. Jalak Lenteng said...

    sian mak cik cleaner....pas ni x leh cr makan la...

Post a Comment