Mana Pen Kau???

Posted by Sakti Arjuna

Lagi-lagi situasi di kedai makan.....

Penulis : Dik, amik order..
Pelayan : Nak minum ape bang??
Penulis : Kau bagi aku limau ais..
Rakan : Aku nak neslo ais..
Pelayan : Makan??
Penulis : Tomyam putih ngan telur mata..
Pelayan : Nasik tak nak??
Penulis : Apa la kau ni..dah tentu la nak..takkan aku nak hirup tomyam camtu jek..
Pelayan : Hehehe..
Rakan : Kau bagi aku nasi goreng ayam...

Tanpa mencatat pesanan yang diambil, pelayan tersebut berlalu...
15 minit kemudian...
Si pelayan datang bersama makanan yang dipesan...

Penulis : Oi..salah ni..kitorang tak order pon ni...
Pelayan : Eh, kejap..

Si pelayan berlalu dan bertanyakan sesuatu pada cashier yang merupakan anak murid kawan...
Lantas anak murid kawan segera datang dan menjelaskan...

Cashier : Sir, ustaz, budak ni silap kasi order la..
Penulis : Camne boleh silap..dah la konfiden tak tulis pon order aku
Cashier : Dia memang tak pandai menulis..tak pandai baca..
Penulis : Bangang betol la mak bapak die...
Cashier : Sori ea sir, saya order lagi ea..
Rakan : Pasni kitorang datang make sure ko yang datang amik order kitorang..
Penulis : Ko sorang je..aku tak nak tengok muke die amik order aku..hantar order xpe..
Cashier : Hehehe

Setelah kawan memanggil dan menyiasat si pelayan tersebut, dia hanya bersekolah setakat darjah 6 tanpa menguasai 3M..setelah habis UPSR dengan keputusan yang tidak membanggakan kucingnya, dia mengambil keputusan untuk tidak bersekolah..sekarang umurnya 13..

Dahla muka kau tak lawa..bodoh lak tu..dah tau bodoh, kau tak nak sekolah...pastu kau ikut jantan malam2 naik moto..kena kenduri jela...kalau nanti kau dapat kawin dengan pewaris Mutiara Motor tak pe la jugak..aduhai..kenapala mak bapak kau tak fikir panjang...kesian aku kat kau..bengang pun ada jugak..bercampur aduk perasaannya...

Kawan tak rasa salah cikgu sekolah rendah dia...bukan dia sorang sekolah situ..beratus..tapi kenapa dia tak pandai membaca..ada handset...macamana la kau hantar mesej..aduhai manusia, bermacam ragam...

Sekarang yang amik order kakak kepada cashier...cun seh..

5 comments:

  1. Unknown said...

    hahaha btol gak.. reti ke die main enset? ape yg die tau kuasai?

    tapi aku rase dari kesimpulan penulisan ni ko PANAS SEBAB SALAH ORDER.. hahaha

    rindu nak makan di tepi caltex lagi..

  2. Sakti Arjuna said...

    bukan kerana die salah order..sebab die salah order..die salah order sebab tak sekolah..bodoh...

  3. Unknown said...

    hahahasebab die bodohlah namanya.. hehehe

  4. Jalak Lenteng said...

    die x men msg..die men call je cm aku...leceh la nk msg2...hahahahayg kakak pun bingai...x kan lansung x nk tolong adik????

  5. Sakti Arjuna said...

    tu bukan kakak die..pelayan tuh ntahh budak mane entah keje situ..

Post a Comment