Aisehhhh....

Posted by Sakti Arjuna

Kawan tak gemar insan yang mudah naik kepala...

Dalam masa setahun ini, kawan sudah berubah..kawan rasakan kawan sudah berubah..tidak mudah panas..lebih banyak berfikir kesan dan akibat dari sesuatu perbuatan yang bakal kawan lakukan..mungkin kematangan selari dengan peningkatan usia..kawan akui kawan lebih santai..lebih mudah bertolak ansur da yang paling kawan perasan, kawan jarang menghamburkan kata nista, kesat, dan cacian..syabas diucapkan..tepuklah...

Akan tetapi, ramai insan yang suka mengambil kesempatan..diam disangkanya kawan baik..kawan bukan baik, kawan cuma mahu mengelakkan masalah..yang paling kawan panas, mulut yang celupar dan tidak ada insurans..dah la kau tak baik ngan aku, tegur pun camtu je..kau nak tunjuk mulut cam sundal lak dengan aku..bergurau tak kena masa..tak kena tempat..memerli di kala aku tengah serabut banyak kerja..kalau aku bukan kerja cam sekarang ni, dah lama aku jotos kepala kau..cipet betol...

Setakat ini kawan belum mahu melenting..kawan banyak bersabar..baguslah...tak ada gunanya nak marah-marah sahaja kerjanya..tetapi, jaga-jagalah sikap dan kelakuan..

Kawan hanya manusia manusia, boleh bertindak di luar jangkaan..minta dielakkan...

5 comments:

  1. Joseph said...

    Haha.. tepuk saja keduknya.. sedar la dia nanti.. hahaha

  2. Sakti Arjuna said...

    bini orang beb..

  3. Joseph said...

    haha laki x reti didik la tu.. mungkin sebab akhbar didik dah diganti.. insan tersebut perlu mambaca akhbar itu kembali..

  4. Jalak Lenteng said...

    ong bak kan saja...huhu

  5. Sakti Arjuna said...

    huhuhu..takut dilambung ombak jalak oi..

Post a Comment