Insurans Kesihatan

Posted by Sakti Arjuna

Kawan pulang ke rumah mama kawan dengan perasaan gembira...tiada tempat yang menggembirakan kawan selain rumah mama...

Setibanya di rumah, kawan perhatikan rumah agak berselerak dengan barang-barang adik kawan...rumah mama kawan memang jarang bersepah...sentiasa kemas teratur...

Tetapi kawan faham...adik kawan tidak punyai bilik...dia seperti kawan, bersekolah di negeri lain, sambung belajar di negeri lain...maka ayah kawan tidak menyediakan bilik untuknya...kawan pun senasib jugak...

Selepas raya ini, adik lelaki kawan akan berangkat menaiki kapal terbang menuju ke Newcastle...kat England sana tuh...tercapai juga hasrat dia mahu menuntut ilmu di negara asing...dan tercapai juga hasrat mama kawan ingin melihat anaknya menjadi seorang doktor...Insyaallah...

Kawan pun sebenarnya boleh setakat nak jadi doktor...tapi kawan tak boleh tengok darah ni...rasa nak minum je macam Vampire tuh...hahaha...habislah pesakit di hospital tuh nanti...semua mati...jadi cikgu sudah...boleh bersenaman...naik turun tangga...hehe...

Apa pun kawan tetap bangga dengan adik kawan...dengan duit peruntukan komputer yang diterima dari penaja, dia bercadang membeli laptop baru...laptop lamanya akan diberi kepada kawan...muahuahua...dah la laptop lama die ni best...alhamdulillah syukur nikmat...

Kawan mahu mengumpul duit...tak dapat sambung belajar di sana, dapat melawat adik kawan yang sedang belajar di sana pun ok la...nak gak merasa cuaca sejuk...boleh bercerita kat orang nanti...hahaha....

Walau apa pun...kawan doakan yang terbaik buat dirinya...

Kawan suka usha student nurse...

6 comments:

  1. Jalak Lenteng said...

    adik sakti laki ker perempuan???hehehe

  2. Sakti Arjuna said...

    laki la jalak

  3. Jalak Lenteng said...

    ouh....respect sungguh aku kat adik ko..lelaki..tp dapat melanjutkan pelajaran ke luar negara..adik anda mmg gifted la...siyes..

  4. Joseph said...

    nk tau? ini ceritanya:
    dahulu abangnya yang bijak, maka abangnya merasakan tidak perlu kerana beliau sudah macho ibarat zul huzaimy. so pada satu malam beliau memegang kepala adiknya yg sedang tidur dan merembeskan semua sel-sel otak yang berhubung untuk pembelajaran adiknya yang bijak kini..

    betul x sakti? hahahaha

  5. Sakti Arjuna said...

    benar...nasib baik kakiku tiada cela...kalau x mesti berjangkit ke kaki adikku juga...

  6. Jalak Lenteng said...

    owh...kire ni sumernyer.."aku kan abg" haha.....johor tu pun dah cukup overseas dah tu...haha...

Post a Comment