Tak Sedar Diuntung (Ini bukan kisah benar)

Posted by Sakti Arjuna

Airif (bukan nama sebenar) merupakan salah seorang ahli dalam masyarakat..Masalahnya airif (ditulis dalam huruf kecil kerana kewujudannya tidak ada makna) merupakan sampah masyarakat..Sampah masyarakat adalah elemen yang tidak dikehendaki dalam masyarakat..Bagaimanapun airif bangga menjadi salah seorang daripada sampah masyarakat..

Ibu-bapa airif merupakan pasangan yang dungu dan dangkal otaknya..Meskipun bergelar professional dan pencegah, mereka tidak tahu menjaga anak haram yang seorang ini..Anak haram ini diberi wang dan kesenangan sehingga dia berevolusi menjadi seekor babi..Adalah berkemungkinan wang yang diperolehi oleh pencegah ini adalah dari sumber yang haram sehinggakan airif menjadi bebal dan haram jadah spesisnya..

airif juga gemar menipu..Dalam sepuluh patah yang dituturkannya, sembilan patah adalah dusta..Sedangkan perkara yang sekecik kuman pun ingin dikelentongnya..Ini adalah kerana ibu-bapanya mengajar dia menipu..Selepas kelahirannya, bapanya menuturkan kata-kata yang berbau dusta ke telinganya..andaikata bapanya melaungkan azan ke telinganya, pastinya dia tidak akan menjadi sebegini rupa..Bapanya juga selalu berpesan agar menipu dan mencuri tulang walau dimanapun berada..Dengan cara ini, akan mudah naik pangkat seperti bapanya..

airif juga sering tidak ikhlas dalam melaksanakan apa-apapun tanggungjawab dan pekerjaan yang dilakukan..ini adalah kerana airif tidak diajar oleh ibu-bapanya perihal tanggungjawab..bapanya juga melepaskan tanggungjawab mendidik anak babinya ke tangan para pensyarah dan rakan sebaya..

airif tidak mempunyai fungsi dalam masyarakat..sepatutnya babi seperti ini dihapuskan sebelum wabak virus babi menular di Kelantan dan Johor Bahru..Wahai ibu-bapa airif, mengapalah kalian tidak berdoa sebelum berjimak menghasilkan airif dahulu? Dah keluar anak babi..Sepatutnya kalian tekup muka airif dengan bantal semasa bayi dahulu..Dasar tak sedar diuntung..

6 comments:

  1. Mr Zakwan Johan said...

    nampaknya ko seperti penuh dengan perasaan amarah yang membuak2 ketika aku membaca tulisan ko ini......

    ingin aku bertanya, siapakah nama sebenar airif? bg jawapan dalam ejaan terbalik pon xpe....hehe

  2. Joseph said...

    itulah dia masalah yang berlaku dalam segelintir golongan elit hari ini. ibubapa tiada masa lagi untuk memantau anak mereka..

    akibat tidak dipantau ibubapa mereka, anak-anak harum ini tidak hairan akan pemantauan yang lain. kemudian dengan mendabik dada mengatakan dialah yang paling hebat.

    jika ditanya natijah akan semua perbuatan selama ini, jawapannya hanya kerana "mengikut kehendak sendiri".. itu sudah semestinya mementingkan diri lebih dari orang lain..

    golongan ini seharusnya tidak perlu diberi sebarang pembelaan kerana sudah cukup peluang yang diberikan pada beliau, akan tetapi masih tidak tahu menghormati orang lain..

    busuk pulak tu..

  3. Jalak Lenteng said...

    airif berevolusi dari julad...julad adalah evolusi dr jalud..yang x berevolusi...prangai..same je...

  4. Olive said...

    gle marah enri ni. tp mcm sgt halus pula cara melepaskan amarahnya.

  5. QaYYum MieJiFans said...

    wow....aku pun menyirap dowh...

  6. Sakti Arjuna said...

    andaikata kawan bebas melakukan apa sahaja,akan kawan kelar lehernya dan letupkan badannya dengan bom tangan dan lempar bom petrol ke kediaman ibu-bapanya..

Post a Comment