Zitron oh Zitron

Posted by Sakti Arjuna

Pada awal Februari yang lepas, kawan bersama rakan-rakan telah meredah jalanraya Johor Bahru yang sesak dan dipenuhi pemandu yang kurang ajar semata-mata untuk ke sebuah premis membaiki telefon bimbit yang terletak di kawasan yang umumnya dikenali dipenuhi Vitamin C..

Tiga bulan berlalu, kawan masih belum menerima apa-apa berita berkenaan telefon bimbit 3G kawan..Namun, oleh kerana kesibukan kerja, kawan tidak berapa ambil peduli akan kelewatan tersebut..

Setelah sudah lama tidak ambil peduli, kawan mengambil keputusan eksekutif untuk menghubungi pihak di premis tersebut untuk bertanyakan perihal telefon kawan..Jawapan yang diterima sungguh mendukacitakan.."Sekarang ni personel yang in-charge handphone Encik MC la..saya kena telefon dia..Saya call Encik balik kejap lagi ye."

Andaikata kalian merasakan jawapan yang diterima mendukacitakan, sila baca perenggan seterusnya..

Kawan menunggu dengan penuh sabar panggilan yang dijanjikan..Namun setelah dua minggu menunggu, kawan masih lagi tidak dihubungi oleh receptionist yang mengangkat panggilan dari kawan tempohari..Namun dari suaranya, kawan sudah dapat mengenalpasti bahawa wanita itu adalah dari kaum yang diketahui belit nalurinya..

Kawan tidak putus asa..Kawan cuba hubungi lagi dan kali ini diangkat oleh seorang gadis Melayu yang ramah dan sopan tutur katanya..Beliau menyelesaikan masalah yang dihadapi kawan dan tidak gagal dalam menghubungi kawan untuk menerangkan harga dan tarikh siapnya..

Semalam kawan ke premis tersebut dalam hujan lebat..Terima kasih diucapkan kepada awek kawan Nurulhazhan yang sudi meluangkan masa menemani kawan ke Taman Johor Jaya dengan Toyota Yaris Sport kelabunya..

Di premis tersebut, kawan berjumpa dengan receptionist yang mungkir janji itu dan menyelesaikan bayaran yang dipersetujui..Apabila kawan bertanyakan tentang waranti membaiki, dia berkata bahawa pihaknya tidak akan melindungi telefon yang rosak dan pecah akibat terjatuh..Kawan menerangkan bahawa telefon kawan tidak pecah akibat jatuh tetapi kawan sedia membayar walaupun kerosakan tersebut tidak boleh dikatakan sebagai salah kawan..Kawan juga bertanyakan bagaimana jika masalah yang sama berulang?Dia hanya menjawab,"Kami cuba tetapi biasanya pecah kami tak cover."

Kepala hotak paria kau..

Apa gunanya diberi waranti jika ada kerosakan yang tidak mahu dilindungi? Cakap macam puki..Tau la k****g..

Kawan amat kecewa dengan perkhidmatan yang diberikan oleh kakitangan premis tersebut..Namun, kualiti perkhidmatan membaiki boleh dikatakan memuaskan..Inilah kali terakhir kawan berurusan dengan premis tersebut yang terletak di Jalan Dedap 17, Taman Johor Jaya..

6 comments:

  1. YAB Aie said...

    boikot kedai tersebut. memg banyak kes seperti itu. tipu pelaggan. bile suh beli mulut mcm diebetis, kencing manis jer supaya org beli. dah beli perkhidmatan mcm taik. sebarkan pada kawan2.semua x nak tanggungjawab. lapor pada kpdn. kalu perlu suh razif jd jaga kat situ. sebab razif anjing.

  2. Sakti Arjuna said...

    hahaha..akan razif pertimbangkan..

  3. Jalak Lenteng said...

    gler sial....memang sakit ati ar....doa laknat la jawabnye.....

  4. Sakti Arjuna said...

    bukan setakat sakit hati..sakit kaki lagi tersadung tangga di premis tersebut..haha

  5. Joseph said...

    setelah aku baca, dapat aku simpulkan bahawa adakalanya teknologi ini memberi kesusahan pada kia. nokia 1110 yang dimiliki tidak pernah menimbulkan masalah, akan tetapi k770i kerap juga menimbulkan masalah.

    pendek kata, tepuk dada, tanya call center handphone..

  6. MeMeR said...

    En Razif,lama x mendengar nama itu

Post a Comment