Kampung Betul....

Posted by Sakti Arjuna

Jikalau tidak mahu penat terasa di kaki, baiklah kita berhenti mengisi minyak..Kalau tidak diisi minyak, maka akan berjalan kakilah kita menolak kereta ke stesen minyak berhampiran..

Apa yang kawan ingin ceritakan di sini ialah karenah stesen minyak di daerah ini..Bodohnya tak boleh diajar..Pandainya tak boleh diikut..

Sudah sedia maklum, stesen minyak seluruh negara sudah mula mengamalkan sistem layan diri di pam. Namun di sini, pelanggan dilayan macam raja..ada kuli tolong mengisi minyak..duit tidak perlu dibayar di dalam..bayar kepada petugas pam..Sungguh melegakan, bukan?

Kepala butoh bapak kau ngajar buat macam tu!!

Sebaik sahaja keluar dari kereta, petugas pam sudah mula bertanyakan berapa Ringgit jumlah minyak yang ingin dipam..Tidak sabar-sabar meminta bayaran macam kawan tiada duit ingin membayar..Apa yang buat kawan panas ialah Kad Mesra tidak boleh diswipe di pam..Ia harus diswipe di dalam..Apa rasionalnya bayar di pam jikalau perlu berjalan pula swipe kad di dalam? Tujuannya tidal lain dan tidak bukan ialah untuk mengurangkan jumlah pelanggan yang swipe Kad Mesra mereka..tindakan ini adalah keji dan lebih hina dari najis babi..Petugas di pam pula kurang ajar, biadap, dan tidak sabar-sabar inginkan bayaran..Macam aku curi coli mak kau jual nak dapat duit bayar minyak pulak..

Dah banyak kali kawan bengang dan sound juruwang dan petugas pam..Tetapi mereka buat bahlol sahaja..Apa lagi tindakan yang harus kawan lakukan..Pelik kawan ada sistem sedemikian bodoh..Ini menandakan pengurus dan pemiliknya tolol..Kerana itu pekerjanya bahlol..

Tolonglah contohi cara dan sistem premis di bandar-bandar besar beroperasi..Dah tau kampung janganlah cara kerja pun cara kampung..Gunalah otak sikit..Ke memang keturunannya bodoh dan berotak lembu??

4 comments:

  1. Jalak Lenteng said...

    haha..marah betul..cakap ke dieorg...klu cmtu gayanyer..bek x yah buat petrol pum..soh dieorg wat cm kg betul...nk beli minyak kene sukat ngan bekas die...sebelim tu kene pam dr tong dulu..haha

  2. Sakti Arjuna said...

    ada...kat aping timur...tp kawan x berani la isi minyak ctu...

  3. Bob Ziq said...

    haha..
    sabar2..
    patotnye, tauke pam kne letak code of behaviour kt pam..
    jgn biadap ngn customers..
    customers always right..

  4. Sakti Arjuna said...

    yes..nasib pengguna memang tak terbela di Malaysia ni..

Post a Comment