Baik Makan Sampah

Posted by Sakti Arjuna

Kawan benci premis yang tidak memikirkan pelanggan..Premis yang pemiliknya beranggapan pelanggan yang datang tu semua bodoh macam mak bapak dia..Terbaru kawan ke sebuah restoran makanan segera yang meyajikan makanan yang amat digemari penduduk seantero dunia..Pizza..di sini kawan tidak ingin menyatakan nama premis tersebut untuk tujuan keselamatan..

Kawan masuk dengan tidak disambut oleh pekerja yang sepatutnya menyambut..Kawan mencari tempat duduk sendiri dan duduk dengan tidak disambut oleh pelayan yang akan kawan bayar caj perkhidmatannya..Setelah hampir 10 minit duduk sambil berasakan diri ini tunggul, seorang pekerja bertanya kepada kawan dari jauh.."Bungkus eh bang?" Lantas kawan menjawab, "Ada muka aku nampak cam muka bungkus ke?"

Setelah diberi menu, kawan ingin memesan tetapi nampaknya pekerja-pekerjanya tidak prihatin dengan kehendak dan geraktubuh pelanggan. Kawan terpaksa menjerit seperti di kedai mamak memanggil pekerjanya untuk memesan makanan..Sudahla lembap, pesanan yang diambil tidak diulang dan kawan tidak diberitahu berapa lamakah masa yang sepatutnya ditunggu untuk pesanan kawan siap sepenuhnya..

Sangkaan kawan ternyata tepat dan tidak meleset..Makanan lambat sampai..meja dihinggapi lalat..lantai tidak dimop bersih..pekerjanya seakan lari dari pelanggan dan ingin bermalas-malasan..Apa yang kawan nampak di sini ialah managernya dungu dan bangang..Tidak mahu membayar gaji pekerja tetapi pekerjanya tidak cukup..Kau ingat aku amik duit opah kau bayar caj perkhidmatan yang 10% tu?Layanan cam puki..

Kepada manager premis berkenaan, janganlah jadi bangang..Tolongla tutup 3 hari premis itu dan buatlah lawatan sambil belajar ke bandar-bandar besar dan contohilah bagaimana mutu kerja yang berkualiti diamalkan oleh premis-premis lain yang serupa anda di bandar-bandar besar..Jikalau tidak mampu ke Kuala Lumpur pun tidak mengapa..ke Johor Bahru pun cukuplah..Mentang-mentanglah orang Melayu ini sopan dan baik sifatnya, maka anda ambil kesempatan..Bagi servis cam cipap mak kau..

Kawan nyata hampa dengan servis yang diberikan..Sampai bilalah daerah ini hendak maju jikalau begini sikap warga yang menjana ekonomi di sini..Macam #%@$*!!...

2 comments:

  1. Jalak Lenteng said...

    x aku sangka..teruk benar layanan..adatla melayu kita...bru untung lebih ckit ari ni..esok niaga nak x nak dah....cnfirm kene band...

  2. Sakti Arjuna said...

    huhu..begitulah norma masyarakat...

Post a Comment