Cinta Kosmik

Posted by Sakti Arjuna

Joseph seringkali dipandang tinggi oleh masyarakat kerana telefon bimbit beliau..mahal, canggih, ergonomik, dan praktikal..beliaulah idola kebanyakan remaja di area Cheras..mahu kelihatan ranggi dan trendy, followla brader Joseph..beliau lah trend setter..

Kawan pun mahu memiliki telefon bimbit seperti beliau...kata Joseph 800++ dah boleh dapat...maka kawan pun keluar ke bandar mencari benarkah seperti kata beliau...

Tipu kuat punye Joseph...Seribu lebih lagi adela..kencing kuat..suruh kau tambah duit baru tahu...geram pada Joseph tidak terkata..maka kawan membatalkan hasrat mencari dan segera pulang ke rumah...

Tetapi kawan melatah tidak lama..kawan menarik nafas dan mencuba teknik bernafas yang diamalkan pengamal yoga...lantas dengan langkah serupa orang Jepun, kawan ke beberapa kedai menjual telefon bimbit lain...patutlah seribu lebih..yang original set...800++ tuh yang bukan original set...betol la kata Joseph...tak pasal kawan bengang ngan die...hahahahaha...

Kawan tak tahu la mahu membeli yang original atau tidak...macam sama sahaja...lebuhnya pada waranti...ke ada lagi yang lebihnya?? Ntahla..kawan tak tahu...tapi ori ke tak ori ke kalau nak rosak, rosak jugak...betol tak???

Kawan geram dengan telefon bimbit Joseph...cantik menarik tertarik kau memang da bomb...

Nak tunggu harga jatuh jadi 2 ratus la...hahaha...

Handphone canggih pun kalau setakat sekali topup 5 ringgit baik tak payah...haha...

Sori Joseph kalau awak tak puas hati mesej kawan tak reply2...

3 comments:

  1. Joseph said...

    ya peralatan sofistikated adalah tidak berguna jika tidak dimanfaatkannya.. Timekasih atas pujian dan anjingan yang diberikan.. Hahaha

    Untuk pengetahuan anda, telefon waranti ori dan AP adalah berbeza dari segi kualiti KECUALI AP KAJANG.

    Mengapa aku berkata sedemikian? Aku pernah memiliki telefon dari kajang dan ternyata ia tidak mengecewakan. Selain itu, aku mendapati sebuah kedai di kawasan bandar terengganu yang mempunyai reputasi yang hampir sama seperti kedai enset tersebut.

    Pokok pangkalnya, memang best.. Ikut selera anda, jika memiliki hanya untuk trend, maka anda akan cepat bisan seperti zharif, kebosanan dengan iphonenye..

    Jika anda merasakan anda menggunakan telefon lebih kerap dari tengok tv, maka anda layak memilikinya. Jika tengok tv lebih dari enset, maka belilah lcd tv kerana lebih berbaloi.. Terpulang pada aktiviti anda..

  2. Sakti Arjuna said...

    hahahaha...komen lu best...

  3. Jalak Lenteng said...

    hahahahaha...kawan pula...jenis ikot kata ati...kawan aim tuk soni w 900....ye..mmg dh lame..org x pakai dah...nk wat cmner..kawan mmg old skol....

Post a Comment